پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
بخش کتابخانه‌ای در مجتمع زرین ایجرود ایجاد شد

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر شهروندان ایجرودی، بخش کتابخانه‌ای در مجتمع زرین ایجرود ایجاد شد.

اصغر حاج علی اکبری در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم و مجموعه استانی؛ عدالت محوری در توزیع امکانات فرهنگی است که در این باره به دنبال احصای کمبودها و ظرفیت‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌های استان به لحاظ منطقه جغرافیایی و همچنین محروم بودن آن فاقد هرگونه امکانات فرهنگی هستند، اضافه کرد: خوشبختانه تا حد زیادی این مشکلات برطرف شده و امروز شاهد عدالت‌محوری در این بخش هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به افتتاح پروژه فرهنگی و هنری «زرین» در شهرستان ایجرود که یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های زنجان است، اضافه کرد: این پروژه با زیربنایی بالغ بر ۹۱۵ متر مربع ساخته و افتتاح شد.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه این مجتمع دارای بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری است، افزود: در این مجتمع دو کلاس عملی، دو کلاس نظری و یک سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۲۲۳ وجود دارد.

وی تصریح کرد: همچنین برای بهره‌مندی هرچه بیشتر شهرستان در این مجتمع بخش کتابخانه‌ای نیز ایجاد شده است تا ساکنین شهرستان مشکلی از این بابت نداشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دو پروژه مهم دیگر استان زنجان در حوزه فرهنگ و هنر پروژه هنرستان هنرهای تجسمی دختران و هنرستان سینما، تئاتر و موسیقی استان است که پس از چند سال وقفه کار ساخت آنها از سر گرفته شده و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح آنها باشیم.

وی با بیان اینکه افزایش زیرساخت‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است، اضافه کرد: امیدواریم با همت دولت و همکاری سایر مجموعه‌های ذیربط از جمله شهرداری‌ها شاهد افزایش زیرساخت‌های فرهنگی در استان به ویژه مناطق محروم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط