شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
تعداد عناوين منتشره روزهاي پاياني مرداد ثابت بودند

همزمان با 22 تا 26 مرداد ماه، 1093 عنوان كتاب در بانك اطلاعات خانه كتاب ثبت شدند. اين تعداد مشابه هفته پيش از اين تاريخ بودند، با اين تفاوت كه در كتاب‌هاي چاپ نخست، افزايش آماري به چشم مي‌خورد.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، بر اساس گزارش آماري هفته كه از سوي خانه كتاب منتشر مي‌شود، بيشترين تعداد كتاب‌ها در موضوع دين و علوم عملي بودند. پس از آن به ترتيب موضوعات ادبيات، علوم اجتماعي، آموزشي و كمك‌درسي و ساير موضوعات قرار داشتند.

ناشران حوزه فلسفه و روان‌شناسي با انتشار 29 عنوان، كم‌ترين تعداد عناوين را در ميان ساير ناشران منتشر كردند. تنها 11 عنوان از اين كتاب‌ها، چاپ نخست‌اند.

در اين هفته نيز نظير هفته پيش از آن، 1093 عنوان كتاب منتشر شد، اما تعداد عناوين چاپ نخست، با 16 عنوان افزايش به 615 عنوان رسيد. 894 عنوان از كل كتاب‌ها را نيز كتاب‌هاي تاليفي تشكيل مي‌دادند.

در بخش كتاب‌هاي عمومي، بيشترين كتاب‌هاي تاليفي با 13 عنوان متعلق به عباس قدياني و بيشترين كتاب‌هاي ترجمه با دو عنوان متعلق به محمدرضا خاني بودند.

در نخستين روزهاي دهه سوم مرداد ماه، 378 ناشر فعاليت داشتند كه از ميان آنها، انتشارات ميراث نبوت با 29 عنوان بيشترين كتاب‌هاي چاپ نخست را به خود اختصاص داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط