دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
رمانی برگزیده از بهترین نویسنده زن استرالیا سال ۲۰۱۷

کتاب «موزه عشق مدرن» نوشته هیتر رز برنده جایزه استلا در سال ۲۰۱۷، ترجمه و در بازار نشر ایران عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا هیتر رز نویسنده استرالیایی است که به خاطر رمان «موزه عشق مدرن» برنده جایزه استلا ۲۰۱۷ شد. رمان‌های او تاکنون یا نامزد نهایی دریافت جایزه یا برنده جوایزی برای ادبیات داستانی، رُمان جنایی و ادبیات فانتزی کودکان شده‌اند.

رز با دریافت جایزه «استلا» لقب بهترین نویسنده زن استرالیا را از آنِ خود کرد و «موزه عشق مدرن» هفتمین رمان رز است که به گفته وی برای نگارشش ۱۱ سال زمان صرف شده است. این رمان اولین رمان بزرگسالِ هیتر رز است که در آمریکا نیز به چاپ رسیده است.

«موزه عشق مدرن» در واقع ادامه پرفورمنس «مارینا آبراموویچ» است که از عموم مردم درخواست می‌کرد هر روز در موزه هنر مدرن نیویورک مقابلش بنشینند و نگاه‌های هنرمندانه خلق کنند. رز یک بار با آبراموویچ ملاقات کرد و از او اجازه گرفت تا بتواند نام او را به عنوان یکی از شخصیت‌های داستان خود انتخاب کند و البته در اجرایش حضور یافت و با کسانی که در تجربه هنری او شریک شده بودند مصاحبه کرد. پس از ملاقاتی که رُز با آبراموویچ داشت او دریافت که باید از شخصیتِ واقعیِ مارینا آبراموویچ در کتاب استفاده کند. مارینا آبراموویچ درباره این کتاب چنین می‌گوید «قاب‌بندی یک داستان عاشقانه حول محور یک اجرای طولانی‌مدت که گذرِ زمان در آن امری حیاتی محسوب می‌شود، ایده‌ی فوق‌العاده بکری است. این کتاب را خیلی دوست دارم.»

کتاب «موزه عشق مدرن» نوشته هیتر رز برنده جایزه استلا در سال ۲۰۱۷ شد و همین اثر هیتر رز را به عنوان بهترین نویسنده زن استرالیا در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد. این کتاب توسط فاطمه خسروی ترجمه شده و نشر ستاک آن را در ۲۸۰ صفحه و با قیمت ۲۳۰ هزار تومان روانه کتابفروشی‌ها کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها