چهارشنبه ۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۲
آشفته: «رادي» نمايشنامه‌نويسي واقع گراست

«رضا آشفته» گفت: «رادي» يك نمايشنامه نويس واقع گرا و رئاليست است كه از سبك و بيان آثار ايبسن و چخوف تاثير گرفته.

رضا آشفته منتقد تئاتر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: رادي نمايشنامه هاي «افول»، «مرگ در پاييز»، «از پشت شيشه ها»،« ارثيه ايراني»،« صيادان»،« لبخند با شكوه آقاي گيل»، «در مه بخوان» و «هملت با سالاد فصل» را قبل از انقلاب نوشته كه  بسياري از اين آثار به روي صحنه رفته اند.

وي ادامه داد: نمايشنامه «هملت با سالاد فصل» متني مدرن متاثر از آثار ابزورد است. 

آشفته با اشاره به اين كه «رادي» كاملا ايراني مي‌نويسد و از زبان مردم ايران استفاده مي‌كند، گفت: زبان در متن‌هاي رادي پالايش مي‌شود. نوشته‌هاي وي نمونه بسيار خوبي از ديالوگ‌نويسي است. 

وي با بيان اين كه «رادي» متاثر از رئاليست‌نويساني همچون ايبسن و چخوف است، اضافه كرد: اين تاثيرپذيري كوركورانه نيست، بلكه وي از دانش و توانمندي‌هاي ساختار نمايشنامه‌هاي اين نويسندگان تاثير مي‌گيرد و آن را در فضاهاي كاملا ايراني استفاده مي‌كند. 

آشفته يادآور شد: عدالت محوري، عشق، مرگ و نقد قدرت، بن‌مايه‌هاي اصلي آثار رادي به شمار مي‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط