دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
داوری بیش از 70 اثر در بخش خارجی دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی و داور دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر، واقعه غدیر را عامل اتحاد مسلمنان دانست و درباره رویداد بین‌المللی شعر غدیر گفت: بیش از ۷۰قطعه شعر در بخش خارجی به زبان ترکی در دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر را داوری شدند.

مصطفی قلیزاده علیار، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی و داور دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: غدیر عامل اتحاد بوده و فرهنگ غدیر باید در جامعه ترویج یابد و جوانان و نوجوانان بیش از پیش با این واقعه بسیار ارزشمند آشنا شوند.

وی افزود: شاعران آذربایجان‌غربی در حوزه شعر به ویژه شعر آئینی و انقلاب اسلامی پیشگام هستند به‌طوری که با تاسیس دفتر طنز حوزه هنری استان با مدیریت سعید سلیمان‌پور، ارومیه امروز به یکی از قطب‌های طنز کشوری تبدیل شده است.

قلیزاده با اشاره به اینکه غدیر عامل اتحاد مسلمانان و نقطه عزیمت اندیشه شیعی است، بیان کرد: غدیر هم ولایت امیرالمومنین و هم حقانیت اسلام است.

وی افزود: موضوعات آیینی مانند واقعه غدیر سابقه تاریخی گسترده دارند و در قلمرو شعر و ادبیات نیز توجه به غدیر خم و ولایت و امامت حضرت علی‌(ع) بسیار گسترده است، حتی در شوری سابق، غدیر از اهمیت بسزایی برخوردار بود و اشعار مربوط به غدیر سروده شده است.

داور دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر گفت: من در این دوره از رویداد بین‌المللی، داوری آثار خارجی را عهده‌دار بودم و اشعاری که از کشورهای همجواری چون ترکیه و آذربایجان آمده بودند را بررسی کردم.به نظرم کنگره بین‌المللی غدیر امسال نسبت به سال پیش پر محتوا است و می‌توان گفت یک گام مثبت برداشته است.

داور دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شعرهای امسال جنبه هنری معرفتی با انبوهی از عناصر و سرشار از اندیشه هستند . لازم است از بستر فضای مجازی در برگزاری هرچه بهتر این رویداد استفاده شود و همچنین ویژه نامه‌ای برای این رویداد مهم تهیه و تدوین شود چراکه برای آیندگان به یادگار خواهد ماند.


قلیزاده در ادامه اظهار کرد: بیش از ۷۰قطعه شعر در بخش خارجی به زبان ترکی در دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر را داوری شدند.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی؛ با بیان اینکه بحث هم‌افزایی علمی و معرفتی در بحث غدیر بسیار مهم است، گفت: نشر واقعه غدیر در میان اکثریت مردم کشورهای همجوار لازم است؛ چراکه غدیر عامل اتحاد است.

این داور دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر ابراز کرد: بهتر است بخش ترکی شعر غدیر از سوی آذربایجان برگزار شود، چراکه این مهم رویدادی ارزنده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها