دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
اجرای طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد منابع در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

مرکزی- به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی؛ طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد منابع در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مرکزی به اجرا درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اعلام این خبر افزود: ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه فرصت مناسب برای علاقمندان است که با مراجعه به سامانه سامان و پورتال کتابخانه‌ای استان، پس از دریافت کد تخفیف عضویت رایگان، به عضویت کتابخانه مورد نظر درآیند.

علی گودرزی‌زاده بیان کرد: اعتبار کدهای تخفیف عضویت رایگان تا ۳۰ بهمن ماه جاری ادامه دارد و فهرست پورتال کتابخانه‌های عمومی در سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی موجود و در دسترس است.

او ادامه داد: لازم به توضیح است برای اعضایی که منابع امانی آنها مشمول جرائم دیرکرد است تخفیفات ۱۰۰ در صدی لحاظ شده است، به گونه‌ای که به محض عودت کتاب به کتابخانه در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه می‌توانند از تخفیفات پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همزمان ایام بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی به اجرا درخواهد آمد.

او افزود: برگزاری نشست کتاب‌خوان دانش‌آموزی در همه شهرستان‌های استان، برگزاری کارگاه های آموزشی، جلسات نقد و رونمایی کتاب، نمایشگاه کتاب، جشن انقلاب ویژه نونهالان و دانش‌آموزان ابتدایی در بخش‌های کودک کتابخانه‌ها، نشست خاطره‌گویی مادران انقلابی، مسابقات کتاب‌خوانی، مسابقه نقاشی با موضوع دهه فجر، برگزاری مراسم خاطره‌گویی با حضور انقلابیون و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در کتابخانه‌های عمومی استان از جمله برنامه‌هایی است که در این دهه شاهد آن خواهیم بود.

گودرزی زاده گفت: علاوه بر این؛ تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، برگزاری نمایشگاه‌های کارتون کتاب، برپایی نمایشگاه روزشمار انقلاب، جلسات نمایشنامه خوانی، کارگاه‌های اوریگامی، برپایی ایستگاه نقاشی در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در اراک و شهرستان‌ها، حضور شکوهمند کتاب‌داران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری جلسات نق شعر انقلاب اسلامی در محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب در کتابخانه‌ها با محوریت رمان‌های انقلاب اسلامی، محافل قرآن و عترت از برنامه‌های دیگری است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

او تزئین و فضاسازی کتابخانه‌ها، استفاده از ظرفیت نویسندگان بومی در زمینه‌های روایت‌گری، خاطره‌گویی و معرفی کتاب، نقد کتب مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی، بازنمایی منابع موجود با موضوع انقلاب اسلامی، جلسات جمع خوانی قصه‌گویی از کتب مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی و همچنین زندگینامه حضرت امام (ٰره) را هم از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها