دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
ارائه کتاب‌های سازمان بازرسی کل کشور در نمایشگاه کتاب/ سامانه ۱۳۶، سامانه نظارت همگانی

رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما در نمایشگاه کتاب سعی خواهیم کرد به برخی از دستاوردهای سازمان بازرسی کل کشور در برنامه‌های تحولی سنوات گذشته بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا محمدامین کیخای فرزانه، رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور از برگزاری چند نشست تخصصی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور با توجه به اینکه جامعه نخبگانی و خبرگانی کشور به‌صورت متمرکز در این تاریخ در نمایشگاه کتاب گردهم می‌آیند، اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای چند نشست تخصصی در حوزه‌های مبارزه با فساد و سلامت اداری خواهد کرد. نکته قابل‌توجه برای مخاطبین نمایشگاه کتاب و فرهیختگان دانشگاهی، پژوهشگاهی و حوزوی کشور این است که ما در این نشست‌ها به‌دنبال خروجی‌های علمی و تخصصی در حوزه مبارزه با فساد و سلامت اداری هستیم.

وی افزود: برخی از مؤلفان و نویسندگان کتاب‌های برتر انتشارات در تاریخ برگزاری نمایشگاه در این نشست‌ها حاضر خواهند شد. جامعه علمی می‌تواند سؤال‌های تخصصی خود را از نویسندگان، مؤلفان و مدیران آن حوزه که در تاریخ نمایشگاه و در نشست‌های تخصصی سازمان در نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد، از مؤلفان و مدیران تخصصی بپرسند. این گردهمایی، یک برهم‌کنش علمی و اندیشگاهی را در حوزه فساد و سلامت اداری در نمایشگاه کتاب رقم خواهد زد. ما امیدوار هستیم این نشست‌های تخصصی زمینه همکاری سازمان بازرسی و عموم نخبگان کشور در حوزه مهم و پرتأکید مقام معظم رهبری انقلاب در حوزه فساد و سلامت اداری را تحقق ببخشد. آن چیزی که به نظر می‌رسد ما به‌عنوان یکی از آسیب‌های حوزه فساد و سلامت اداری با آن روبه‌رو هستیم، عدم پرداختن جامعه نخبگانی و خبرگانی کشور به این حوزه است. بنابراین از این فرصت کمال استفاده را خواهیم داشت و امیدوار هستم حضور نخبگان در نمایشگاه کتاب در کنار مدیران و مسئولان کشوری به‌ویژه با رویکرد سلامت اداری و مبارزه با فساد، حلقه وصل جامعه نخبگانی و مدیریتی کشور در این حوزه باشد.

فرزانه در ادامه بیان کرد: قطعاً در این نشست‌ها نخبگان می‌توانند ایده‌ها و اندیشه‌های خود را بیان کنند که متعاقب آن، تدوین و در مجامع علمی ارائه خواهد شد و حتماً پیشنهادهای جامعه نخبگانی برای پژوهش و آموزش در سیاست‌های کلان برای انتشارات سازمان و برای برنامه‌ریزی عملیاتی در سال ۱۴۰۳ محل توجه و عنایت است. لذا از همه فرهیختگان و اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه سلامت و فساد اداری دعوت می‌کنیم که در این نشست‌ها حاضر شده و ایده‌ها و اندیشه‌های خودشان را ارائه کنند. ان‌شاءالله سازمان بازرسی بتواند از ظرفیت نخبگانی کشور برای برنامه آتی خود به‌ویژه پیشگیری از فساد و فرهنگ‌سازی سلامت اداری استفاده شایسته را داشته باشد.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور به سامانه ۱۳۶ نیز اشاره کرد و گفت: سامانه ۱۳۶ که در واقع سامانه نظارت همگانی در سازمان بازرسی کل کشور است، در خدمت عزیزان در زمان برگزاری نمایشگاه خواهد بود. سامانه ۱۳۶ در سازمان بازرسی نقطه اتصال حاکمیت مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان حاکمیت است.

وی افزود: مردم می‌توانند شکایات خود را از دستگاه‌های اداری و اجرایی و ساختاری کشور به صورت سیستمی در این سامانه ثبت کنند و ما در مجموعه نمایشگاه علاوه بر معرفی این سامانه، راهنمایی عموم مردم برای ثبت شکایات مردمی را در غرفه سازمان بازرسی خواهیم داشت، لذا امیدوار هستم که فرهنگ نظارت همگانی از طریق تبیین و معرفی این سامانه در نمایشگاه کتاب بتواند به‌عنوان یکی از خروجی‌های نمایشگاه که مهم‌ترین معرض فرهنگی کشور در سال ۱۴۰۳ است، مورد توجه و عنایت مخاطبین و فرهیختگان مراجعه‌کننده به نمایشگاه کتاب قرار بگیرد.

محمدامین کیخای فرزانه گفت: این نوید را هم به خوانندگان کتاب‌های سازمان بازرسی می‌دهم و امیدواریم منشوراتی مانند «منظومه فکری امامین انقلاب در حوزه نظارت، بازرسی، مبارزه با فساد و سلامت اداری»، «مجموعه قوانین و مقررات حوزه سلامت اداری و مبارزه با فساد»، «مجموعه قوانین و مقررات شفافیت در نظام حقوقی ایران» به‌صورت ویژه در نمایشگاه سال آینده ارائه شود. این نکته را هم باید عرض کنم ما در نمایشگاه کتاب سعی خواهیم کرد به برخی از دستاوردهای سازمان بازرسی کل کشور در برنامه‌های تحولی سنوات گذشته بپردازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها