شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
پیکر آذرتاش آذرنوش روز دوشنبه تشییع می‌شود

مراسم بدرقه، تشییع و وداع با آذرتاش آذرنوش، روز دوشنبه 19 مهرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، مراسم بدرقه، تشییع و وداع با مرحوم آذرتاش آذرنوش، عضو شورای عالی علمی و مشاور عالی فقید مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، استاد برجسته و پرآوازه و چهره ماندگار ادبیات عرب، روز دوشنبه 19 مهرماه، ساعت 8 در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و ساعت 10:30 از دانشکده الهیات دانشگاه تهران به سوی بهشت زهرا، قطعه نام آوران، برگزار خواهد شد.

این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در محل و مسیرهای تعیین شده برگزار می‌شود.

محل برگزاری مراسم کاشانک، نرسیده به سه راه آجودانیه، شماره 210، مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی) خواهد بود. 

آذرتاش آذرنوش، چهره ماندگار زبان و ادبیات عرب، بامداد پنجشنبه، ۱۵ مهرماه چشم از جهان فروبست. آذرنوش، نخستین ایرانی بود که در رشته زبان و ادبیات عرب به کسب درجه دکتری توفیق یافت و تا پایان عمر با تدریس، تحقیق، مدیریت بخش عربی دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، سردبیری مجله مقالات و بررسی‌ها و نظایر آن منشا خدمات پربار و پرشمار در گستره فکر و فرهنگ بود. از آثار آن مرحوم در حوزه تألیف و ترجمه می‌توان به آموزش زبان عربی، راه‌های نفوذ فارسی در فرهنگ و زبان عرب جاهلی، فرهنگ مصطلحات (مجمع اللغات)، تاریخ ترجمه از عربی به فارسی: ترجمه‌های قرآن، تاریخ ادبیات عرب، تاریخ زبان و فرهنگ عربی و نیز فرهنگ معاصر عربی به فارسی اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها