شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
کتاب‌های سازمان بازرسی کل کشور در راه آگاهی‌رسانی به دستگاه‌های دولتی است

عباس فرزادنیا، مولف کتاب «جرایم کارکنان دولت» گفت: سازمان بازرسی کل کشور درصدد است با انعکاس بهترین آثار علمی در بخش‌های ارتقای سلامت اداری، جذب NGO‌ها، پیشگیری از وقوع جرم و تقویت نگاه اندیشمندان، مردم و جامعه به حقوق خود و آگاه کردن دستگاه‌ها به وظایف خود از طریق نشر این کتاب‌ها این ابعاد را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات سازمان بازرسی کل کشور برای نخستین سال با ۴۵ عنوان کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد. عباس فرزادنیا، مولف کتاب «جرایم کارکنان دولت» که از سوی انتشارات سازمان بازرسی کل کشور راهی بازار چاپ و نشر شده است، با حضور در غرفه این نشر به خبرنگار ایبنا گفت: سازمان بازرسی کل کشور به لحاظ حساسیتی که در بین دستگاه‌های وزارتخانه‌ها دارد و جایگاه مهمی که برای خود اختصاص داده است، تاکنون شاهد چاپ و نشر مقالات گسترده‌ای در سطح کشور بوده است که این مقالات در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی افزود: در سال‌های اخیراین آثار از غنای بیشتری برخوردار شد، چه مقالاتی که از طریق سایت‌های مختلف در اختیار مخاطبان قرار گرفت و چه مطالبی که به صورت کتاب منتشر شده است. سازمان بازرسی کل کشور درصدد است با انعکاس بهترین آثار علمی در بخش‌های ارتقای سلامت اداری، جذب NGO‌ها، پیشگیری از وقوع جرم و تقویت نگاه اندیشمندان، مردم و جامعه به حقوق خود و آگاه کردن دستگاه‌ها به وظایف خود از طریق نشر این کتاب‌ها این ابعاد را تقویت کند.

عباس فرزادنیا بیان کرد: محصول سازمان در دو سه سال اخیر در اجرای اصلاح قوانین و پیشگیری از جرم اثرگذاری داشته است و هر چقدر غنا بیشتر باشد شاهد تقویت اینها در سطح جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به کتاب «جرایم کارکنان دولت» گفت: این کتاب با حمایت و هدایت سازمان قبلاً چاپ شده بود که اکنون دوباره از سوی انتشارات سازمان بازرسی کل کشور به چاپ رسیده است. در این کتاب جرایم کارکنان از چند منظر مورد بررسی قرار گرفته است. در این کتاب اینکه رویه قضایی در سطح محاکم قضایی کشور چگونه است، بیان شده و شرحی در مورد رویه قضایی داده شده است. رویه قضایی حل مشکلات محاکم به شیوه خاص است.

فرزادنیا افزود: در کنار منابع حقوقی رویه قضایی نقش مهمی را به خود اختصاص داده است و صرفاً بر اساس قوانین موجود محاکم اقدام به صدور حکم نمی‌کنند، بلکه یکسری قوانین است که توجه به قانون را غنا می‌بخشد.

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط