پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
استاندار ایلام از نمایشگاه روایت خدمت کتابخانه‌ها بازدید کرد

ایلام- استاندار ایلام به همراه جمعی از مسئولین، از نمایشگاه روایت خدمت ۱۰۰۰ روزه شهید جمهور در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، با هدف معرفی دستاوردهای اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در دولت سیزدهم، نمایشگاه روایت خدمت ۱۰۰۰ روزه شهید جمهور در کتابخانه مرکزی برپا شد.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، عبدالصاحب نادری، فرماندار ایلام، محمد صحرایی، مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین الملل استانداری، امیرحسین بهرامی، مدیرکل حوزه استاندار، خداداد ابراهیمی، عضو حقیقی انجمن کتابخانه های عمومی استان، مرتضی سبزی، مشاور استاندار در امور جوانان و جمعی از مسئولین استانی از این ن نمایشگاه بازدید کردند.

دولت آیت‌الله رئیسی در مباحث فرهنگی ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها به خوبی ورود کرد

استاندار ایلام در این بازدید گفت: آیت‌الله رئیسی رییس‌جمهور مردمی و شهدای خدمت با همه توان در راه خدمت به مردم تلاش کردند و به فیض شهادت نائل شدند.

بهرام‌نیا افزود: دولت آیت‌الله رئیسی شهید جمهور در همه عرصه‌ها به ویژه مباحث فرهنگی ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها به خوبی ورود کرد و خدمات ماندگاری داشتند. با نگاه شهید جمهور برای افزایش تعداد کتابخانه‌ها و تجهیز این مجموعه‌ها تلاش خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: آینده کشور به وجود این عزیزان بستگی دارد. هیچ سرمایه‌ای با ارزش‌تر از کتاب و کتابخوانی نیست و کتاب و کتابخوانی سرمایه‌ای جاودانه و ماندگار است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نوجوانان و رای اولی‌های حاضر در کتابخانه مرکزی به انتخابات اشاره کرد و گفت: سال گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان بسیار باشکوه برگزار شد و استان ایلام با مشارکت ۵۳.۲۹ درصدی رتبه چهارم کشور را از حیث مشارکت در انتخابات، کسب کرد.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: با توجه به بلوغ سیاسی مردم استان و با عنایت به این‌که هرگاه بحث اقتدار کشور مطرح بوده مردم با وجود مشکلات هم پای‌کار بوده‌اند، مردم ایلام بار دیگر با مشارکت بالا در انتخابات ۸ تیرماه خلق حماسه خواهند کرد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این بازدید گفت: شهید رئیسی از خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی بود. شرکت گسترده در مراسم تشیع‌شان برگ زرین دیگری از ولایت‌مداری و وطن دوستی مردم این مرزو بوم را رقم زد.

حیدری اضافه کرد: در دولت مردمی، فرهنگ و به ویژه کتابخانه‌ها فراتر از هر دولت و زمان دیگری مورد توجه و عنایت قرار گرفت. افزایش اعتبارات، ساخت و تجهیز کتابخانه ها تا افزایش حقوق کتابداران که از سالیان گذشته از مطالبات این قشر زحمتکش و دلسوز بود.

توجه جدی این دولت به حوزه کتابخانه‌ها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با اشاره به خدمات گسترده دولت در حوزه کتابخانه‌ها گفت: در این دولت توجه جدی به حوزه کتابخانه‌ها شده و در استان ایلام طی سه سال اخیر شاهد ۶ افتتاح کتابخانه و کلنگ زنی ۴ پروژه بوده‌ایم.

وی ادامه‌داد: کتابخانه دره‌شهر کمتر از یک ماه دیگر پروژه آن تحویل و در صورت ارسال تجهیزات توسط شرکت برنده مناقصه ظرف یک ماه آینده افتتاح خواهد شد و سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی که از مطالبات ویژه اعضای کتابخانه هاست و قطعاً در اجرای برنامه‌های فرهنگی تاثیر فراوانی خواهد داشت در صورت تعیین پیمانکار توسط راه و شهرسازی قابلیت افتتاح تا یک ماه آینده را خواهد داشت.

حیدری با اشاره به برپایی نمایشگاه روایت خدمت به تشریح آن پرداخت و گفت: این نمایشگاه براساس ابلاغیه و دستور استاندار مبنی بر جهاد تبیین و بیان دستآوردهای دولت سیزدهم در تمام حوزه‌ها با مشارکت ستاد روایت پیشرفت استان ایلام برپا شده و این نمایشگاه گوشه کوچکی از خدمات و دستاوردهای دولت مردمی است.

در این نمایشگاه استاندار از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی و پروژه آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها