یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
هیئت انتخاب و هیئت داوران نخستین جایزه ملی «خبرتاک» معرفی شدند

با حکمی از سوی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اعضای هیئت انتخاب و هیئت داوران نخستین جایزه ملی «خبرتاک» منصوب شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا مجتبی همتی‌فر، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک طی احکامی جداگانه، اعضای هیئت انتخاب و هیئت داوران نخستین جایزه ملی خبرنگاری اوان کودکی (خبرتاک) را منصوب کرد.

طبق این احکام، علیرضا مرادی، سعید اسلام‌زاده، مینا قاسمی‌زواره، ابوالقاسم رحمانی و کتایون مصری، هیئت انتخاب و هیئت داوران این جایزه را تشکیل می‌دهند.

علیرضا مرادی، دانش‌آموخته کارشناسی فلسفه و ارشد جغرافیای سیاسی است که در کارنامه‌اش، سابقه سردبیری گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، رئیس اداره خبر سازمان اسناد و کتابخانه ملی، عضو هیئت انتخاب و هیئت داوری «نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی شهروند مسلمان ایرانی»، رئیس کارگروه رسانه‌های دانشگاه آزاد، دبیر فرهنگی روزنامه ایران، مجری بخش خبری برنامه تلویزیونی «هفت» و «نقد سینما» و مدیر روابط عمومی «جایزه پژوهش سال سینمایی» دیده می‌شود.

سعید اسلام‌زاده، روزنامه‌نگار باسابقه، ویراستار و دانش‌آموخته ادبیات و علوم اجتماعی و مدیر سابق روابط عمومی اداره هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد است که سوابقی مانند برپایی ستاد خبری نمایشگاه و جشنواره‌های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره هنرهای تجسمی فجر را در کارنامه دارد.

مینا قاسمی‌زواره، عکاس، خبرنگار، مجری و مستندساز (اجتماعی، آسیب اجتماعی، بحران و جنگ) و مجری برنامه‌های تلویزیونی شبکه بازار، شبکه جام‌جم و شبکه پنج تهران است که سابقه دبیری تحریریه چندرسانه‌ای روزنامه همشهری و سردبیری سرویس چندرسانه‌ای روزنامه شهروند را دارد.

ابوالقاسم رحمانی، روزنامه‌نگار و دستیار سردبیر روزنامه فرهیختگان است که در کارنامه او، سردبیر برنامه‌های تلویزیونی «صبحانه ایرانی» و «بی‌واسطه» نیز به چشم می‌خورد.

کتایون مصری، روزنامه‌نگار، مترجم و پژوهشگر حوزه مطالعات زنان، خانواده و رسانه و دانش‌آموخته دکترای رشته مطالعات زنان است که علاوه بر مؤسس و مدیر بخش آموزش و پژوهش مدرسه عالی جام‌جم، نگارش کتاب‌های تکنیک‌های خبرنویسی در بورس و تکنیک‌های لیدنویسی را نیز در کارنامه دارد.

لازم به ذکر است، نخستین جایزه ملی خبرنگاری اوان کودکی «خبرتاک» با محورهای «گفتمان‌سازی اوان کودکی»، «اطلاع‌رسانی رویدادها و اخبار امیدآفرین اوان کودکی»، «شناسایی، احصاء، تحلیل و بررسی چالش‌های اوان کودکی با رویکرد حل مسئله»، «معرفی و ترویج فعالیت‌های خلاقانه اوان کودکی»، «ترویج و الگوسازی از مفاخر و نخبگان، مراکز و فعالیت‌های مربوط به اوان کودکی» در چهار قالب «خبر مکتوب»، «گزارش مکتوب میدانی / تحلیلی / تحقیقی»، «یادداشت / مقاله» و «اینفوگرافی / عکس‌نوشته»، ۱۷ مردادماه همزمان با روز خبرنگار و اختتامیه سومین گام یارستان کودکستان برگزار می‌شود.

گفتنی است، اختتامیه نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی «خبرتاک» از ساعت ۸ صبح چهارشنبه (۱۷ مردادماه ۱۴۰۳) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط