دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
دریافت بیش از ۴۰۰ اثر در جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی «خبرتاک»

دبیر کمیته اجرایی نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی «خبرتاک» با اشاره به استقبال بالای اصحاب رسانه و خبرنگاران از این جشنواره گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هادی مرادی، دبیر و مسئول کمیته اجرایی نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی «خبرتاک» با اشاره به تعداد آثار ارسال‌شده به این جشنواره گفت: با توجه به اینکه «خبرتاک» اولین جشنواره در حوزه خبرنگاری اوان کودکی است که در سطح ملی برگزار می‌شود باید اذعان کرد اصحاب رسانه استقبال خوبی از این جشنواره داشته‌اند و این امید را می‌دهد که بتوان با استمرار در برگزاری آن در دوره‌های آینده، «خبرتاک» با همگرایی حداکثری و شبکه‌سازی گسترده‌تر اهالی رسانه و خبرنگاران، هم به لحاظ کمّیت و هم به لحاظ کیفیت، گسترده‌تر و عمیق‌تر برگزار شود.

او افزود: این استقبال در حالی محقق شد که هنوز تعریف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از اوان کودکی در جامعه نهادینه نشده است و حتی برخی از نهادهای حاکمیتی و مردمی نیز با گفتمان این سازمان به عنوان متولی و مرجع انحصاری حکمرانی این عرصه، آشنایی کامل ندارند.

مسئول کمیته اجرایی نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی «خبرتاک» یادآور شد: طبق اساسنامه این سازمان، دوره کودکی شامل کودکان گروه سنی بدو تولد تا ۶ سال تمام است که به دو دوره سه‌ساله (دوره اول کودکی و دوره دوم کودکی) تقسیم می‌شود.

مرادی در ادامه به آمار آثار دریافت‌شده برای این جشنواره اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴۲۰ اثر به جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۳۵۸ اثر توسط هیئت انتخاب وارد چرخه داوری شد و در نهایت ۱۴۶ اثر به مرحله داوری اولیه رسید. از این تعداد نیز در هر بخش ۱۵ اثر به مرحله نهایی راه خواهند یافت تا در نهایت در هر بخش سه اثر اول توسط هیئت محترم داوران معرفی شوند.

دبیر کمیته اجرایی نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی «خبرتاک» به شاخص‌های اصلی داوری اشاره و عنوان کرد: هیئت داوران علاوه بر شاخص‌های فنی اخبار و بررسی ساختاری آثار دریافت‌شده طبق بالاترین استانداردهای این حوزه در هر چهار قالب «خبر مکتوب»، «گزارش مکتوب میدانی / تحلیلی / تحقیقی»، «یادداشت / مقاله» و «اینفوگرافی / عکس نوشته» زیست‌بوم اوان کودکی را نیز مدنظر قرار داده‌اند تا در نهایت اهداف مدنظر مانند معرفی و مرجع‌سازی این سازمان در میان رسانه‌ها، فعالان رسانه‌ای و عموم مردم محقق شود.

گفتنی است، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی «خبرتاک» همزمان با اختتامیه سومین گام رویداد «یارستان کودکستان» و نمایشگاه دستاوردهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، چهارشنبه (۱۷ مردادماه ۱۴۰۳) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط